İyi bir marka olmak, uzun bir süreç ve
emek gerektirmektedir. Tüm firmaların, kendilerine özgün bir çok ayrıcalığa
sahip olması gerekir. Tüketicilerin markayı seçmesi için, güvenmesi
gerekmektedir. Çünkü hizmette ve üründe
en çok; kalite, fiyat uygunluğu, bilinirlik ararlar. Ürüne veya hizmete olan
talebi ise; firmanın sahip olduğu marka değeri belirler. Bazen ihtiyaç olmasa
bile, güvenilir bir marka sayesinde satın alma gerçekleşebilmektedir. Marka
değeri en çok bilinen ürünler bazen fiyatına bakılmaksızın tercih edilmektedir.
Bütçesi düşük olsa bile, bilinenden daha fazla fayda sağlayacağını düşünen
tüketici marka olmuş ürünü veya hizmeti tercih eder. Markayı kullanmak bir güç
göstergesi ya da hava atma sembolü olabilir. Çoğu zaman kalitesi ile satışı sağlanır.
Firmanın kaliteli hizmet sunabilmesi
ve kar sağlaması için; tüketiciyi ön planda tutması gerekmektedir. Tüketici ne
kadar talep ederse arz da ona göre olur. Çok fazla talep demek üretici için çok
kar demektir. Firmanın büyümesi ve bilinirliğinin artması tamamen tüketicilerin
tercihleriyle alakalıdır. İşte Marka Danışmanlığı burada devreye girmektedir. Bir ürün düşünün çok kaliteli
üretilmiş olsun fakat tüketici tarafından duyulmamış, reklamı yapılmamış ve
yapılırken tüketici beklentileri dikkate alınmamış. Maalesef giderek yok olmaya
mahkumdur. Oysa kaliteli ürün her zaman satılabilmeliydi. İnsanların algısı çok
önemli. Bahsettiğimiz ürün bilinen bir marka olsaydı, reklamı iyi yapılsaydı,
tüketici istekleri düşünülseydi, acaba bu ürün tutar mı diye düşünülmeyecekti.
Firma için gereken bütün bu
bileşenleri marka danışmanlığı yapmaktadır. Onlar iyi bir pazarlamacı ve
iletişimcidirler. Tüketici isteklerini ve pazarlarını analiz edip, nasıl ve
kiminle reklam işleri yapmanız konusunda da yardımcı olurlar. Bu uzman kişiler
sayesinde markanız bilinirlik kazanır ve siz de büyüyerek kar payınızı
artırabilirsiniz. Bu yüzden Marka danışmanlığı son derece önemlidir.